SEO Uitbesteden

Waarom zou je kiezen voor de uitbesteding van SEO?

Als je bent afgestemd op het tijdperk van digitalisering, dan moet je je ervan bewust zijn dat in deze generatie zoekmachine optimalisatie (SEO) een populaire term is, die de wereld van digitale marketing veroverd heeft. De virtuele burgers, innovatieve marketeers en organisaties van over de hele wereld kunnen niet stoppen met opscheppen over wat een zegen SEO voor hen is geweest. 

Vele organisaties voelen zich heel comfortabel met het idee om hun SEO uit te besteden aan een externe leverancier en waarom ook niet! Het bespaart veel tijd, geld en middelen. Je wilt dat jouw organisatie profiteert van de voordelen ervan, maar je twijfelt nog of het wel een goed idee is om het uit te besteden aan een externe leverancier. Dan kunnen we je gerust stellen. We nemen je mee door een stappenplan dat uitlegt waarom het geen slecht idee is om het uit te besteden. Wij zijn een SEO bureau in de buurt van Groningen met veel kennis en ervaring met SEO.

Uitbesteding van SEO

Waarom zou je moeten overwegen om zoekmachine optimalisatie uit te besteden

Er zijn 2 belangrijke diensten die passen binnen elke SEO strategie, en dat zijn ‘On Page’ en ‘Off Page’. Trefwoordonderzoek, analyse van populaire trefwoorden, concurrentie analyse en HTML optimalisatie passen binnen het toepassingsgebied van ‘On Page’ diensten. ‘Off page’ diensten bevatten het schrijven van content, zorgen dat je in directory sites opgenomen wordt, social media activiteiten, linkbuilding om er maar een paar te noemen.

De mogelijkheden die passen binnen SEO zijn enorm en dus is de uitbesteding van deze diensten aan een extern bureau een goede beslissing. Het helpt je veel tijd en geld te besparen dat anders gebruikt zou worden om het hele gamma van SEO op te richten binnen je eigen bedrijf.

Er zijn 7 belangrijke redenen om SEO uit te besteden

1. Nauwkeurigheid en relevantie van de inhoud

Een deel van wat SEO succesvol maakt in het bereiken van een breder publiek is een goede, concrete en relevante inhoud die een toegevoegde waarde biedt aan de beleving van de virtuele bezoeker. Een heldere inhoud zal niet alleen de interesse bij het publiek doen toenemen, maar het zal ook hun nieuwsgierigheid en verlangen prikkelen om je domein grondiger te verkennen om meer te weten te komen over de waardepropositie die je te bieden hebt. Dit zal zeker goed zijn voor je bedrijf.

En dat is de reden waarom je een SEO specialist nodig hebt. Een expert doet grondig onderzoek en bedenkt de juiste inhoud die kan helpen met meer publieksparticipatie tussen jou en jouw potentiële klanten.

2. Linkopbouw is niet eenvoudig

Het creëren van inhoud en het publiceren ervan in jouw sociale media kanalen is onvoldoende om een groot bereik te genereren binnen jouw doelgroep. Hier komt linkbuilding van pas om jouw boodschap naar een breder publiek over te brengen.

De kunst van linkopbouw is een belangrijke taak die beheerst wordt door onze experts, waarin zij backlinks naar jouw kanaal creëren en ze ervoor zorgen om kijkers te genereren met deze links. Deze links geven de toestemming aan Google dat je een goede bron bent die gebruikt kan worden voor een referentie.

3. De vele tools die je moet kennen

Er is geen gebrek aan tools die gebruikt worden voor alle SEO activiteiten, tools zoals Google Search Console, Google Analytics, Moz Link Explorer, Google Keyword Planner, Moz Local Listing Store… om er maar een paar te noemen. Onze specialisten zijn uitgerust met de kennis van verschillende tools en weet welke tool het meest geschikt is voor elke activiteit.

Jij hoeft daarom de complexiteit van elke tool niet zelf te leren. Jouw expert zal daarvoor zorgen.

Interesse in het uitbesteden van je SEO? Vraag dan nu om een vrijblijvend gesprek

4. Helpt je bij het optimaliseren van tijd en geld

Nu moet je toch al begrijpen dat SEO geen gemakkelijke terrein is om je op te begeven. Het vereist veel expertise op het gebied van tools, inhoud, linkopbouw en nog veel meer aspecten. Je hebt misschien zelf niet de tijd om het zelf te doen wanneer je een bedrijf hebt om voor te zorgen.

Anderzijds kan het oprichten van een aparte afdeling binnen je organisatie je veel geld kosten. Je moet de extra middelen hebben en ook het hele gamma van hardware en software, om de activiteiten uit te voeren binnen je eigen bedrijf. Uitbesteding bespaart je dus tijd, geld en moeite. Tegelijkertijd kan jij je concentreren op het uitbreiding van je bedrijf, terwijl je uitbestede SEO specialisten werken om je digitale aanwezigheid te vergroten. 

5. Zeer ingewikkeld

Search Engine Optimization gaat niet alleen over hier en daar wat populaire keywords strooien. Er zijn heel wat algortimes betrokken die een belangrijke rol spelen wanneer het gaat over je positie in de Google zoekresultaten. Je moet de algoritmes zo nu en dan bijwerken en dat is een lastige en ingewikkelde taak.

6. Een dagelijkse activiteit

Je moet weten dat het werken aan SEO activiteiten niet een taak is voor één dag of wekelijks. Het vereist een regelmatige betrokkenheid voor het verbeteren van de inhoud, het opbouwen van backlinks, het optimaliseren van HTML om een regelmatige betrokkenheid van het publiek te bevorderen.

Dus je aandacht verdelen tussen het verzorgen van je bedrijf en tegelijkertijd het in de gaten houden van alle zoekmachine optimalisatie activiteiten kan erg lastig zijn.

7. Expertise in SEO

Tot nu toe hebben we ons gericht op hoe de uitbesteding van SEO goed van dienst kan zijn voor jou met het oog op jouw tijd en geld te optimaliseren. Een andere belangrijke factor waar rekening mee gehouden moet worden is de expertise die nodig is om ermee om te gaan. 

Het is van belang om een team van experts in te huren die precies weten wat te doen om bezoekers naar je website te krijgen. Die elke dag hard werken om jou het beste resultaat te bezorgen.

Nog 5 redenen om je SEO uit te besteden

We hebben er al 7 genoemd maar hier volgen nog 5 redenen

Als de bovenstaande redenen niet voldoende zijn om je te overtuigen van de voordelen van uitbesteding, dan geven we je nog 5 extra redenen om deze gedachte te onderbouwen.

Afbeelding van SEO Uitbesteden

Het belang van Analytics

Misschien is met getallen werken wel jouw sterkte kant en ben je gezegend met het interpreteren van getallen tot zinvolle patronen. Analytics opent een hele nieuwe wereld van informatie die in verschillende permutaties en combinaties gelezen en geïnterpreteerd kan worden. Jouw belangrijkste succesfactor kan verborgen zitten in één van deze permutaties en combinaties.

Deskundigen helpen om dieper in te gaan op de cijfers en de analytische gegevens om verschillende patronen en trends te verkijgen die jouw organisatie kunnen helpen om enorme winst te maken.

Goede investering

Trends en patronen zijn niet alleen essentieel voor jou om op korte termijn een voorsprong te nemen op jouw concurrenten. Ze helpen ook om je goed te wapenen voor alle toekomstige mogelijkheden en houden je ook op de hoogte van wat je doelgroep eigenlijk wil. Dus als je vandaag investeert in het inhuren van een goede SEO expert, dan stel je jezelf niet enkel veilig voor het heden maar voorzie je jezelf ook voor de toekomst.

Onze SEO specialist voert regelmatig een website analyse en website optimalisatie uit om ervoor te zorgen dat je website continue hoog in Google staat.

Zichtbare resultaten

Is het niet wenselijk om directe en zichtbare resultaten te krijgen voor al je inspanningen die je hebt gedaan? Een goede SEO-expert kan je helpen bij het verkrijgen van zichtbare resultaten. Op deze manier kan je brainstormen en ideeën ontwikkelen die je kunnen helpen je resultaten te verbeteren of te behouden.

Zit je eraan te denken om je SEO uit te besteden? Vraag nu om een vrijblijven gesprek.

Eén voor allen en allen voor één

De uitbesteding van alle activiteiten omvat veel meer aspecten dan het geven van een goede inhoud en het creëren van backlinks. Het kan je vriend in nood zijn en het kan je helpen bij heel wat andere online activiteiten zoals het ontwerpen van een website, webanalyse, het aanmaken van kwaliteitsrapporten… om er maar enkele te noemen. Je kan vertrouwen op één SEO bureau om al je werk gedaan te krijgen zonder dat je zelf moeite moet doen met het zoeken naar meerdere partijen.

Je kan jouw budget bepalen

Je kiest het soort diensten die je wilt uitbesteden op basis van het budget dat jij hebt toegekend voor SEO activiteiten. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het feit dat je teveel geld moet besteden of het overschrijden van je budget beperkingen.

De kosten voor de uitbesteding

Hoeveel kost het uitbesteden eigenlijk

De kosten voor het uitbesteden hangt af van welke diensten je afneemt.

Er bestaan twee soorten diensten wanneer we spreken over SEO: ‘On Page’ en ‘Off page’. Elke van deze diensten betreft andere activiteiten die we voor je gaan doen. Je moet betalen op basis van het aantal en het soort van diensten die je wilt afnemen. Afhankelijk waar je voor kiest zal je meer of minder moeten gaan betalen.

Ook de omvang van je bedrijf en website hebben sterke invloed op de kosten. Je begrijpt dat we eerst meer over je bedrijf en wensen moeten weten voordat we iets kunnen zeggen over kosten.

SEO On Page Optimization

Gedeeltelijk of volledig uitbesteden

Wat is het verschil precies en wanneer kies je voor welke variant.

Je hebt wellicht met diverse SEO bureau’s gesproken en je hebt ontdekt dat hun offerteprijs ver boven jouw budget ligt. Je hebt een aanzienlijk aantal diensten nodig maar je hebt niet het geld om ze allemaal te financieren. Maak je geen zorgen! Bij ons kan je ervoor kiezen om het gedeeltelijk of volledig uit te besteden, zoals het jou het beste uitkomt!

Gedeeltelijk uitbesteden

Je kan een aantal van de activiteiten helemaal zelf doen, waardoor je geld kan besparen. Hier zijn enkele van de SEO diensten die je zelf kan uitvoeren:

  • Het opzetten van je sociale mediakanalen
  • Neem deel aan een gezonde publieksbetrokkenheid door middel van jouw berichten
  • Wees gretig om feedback te krijgen van het virtuele publiek en geef een antwoord op hun verzoeken.
  • Creëer constructieve inhoud; jij weet namelijk wat het beste is voor jouw bedrijf
  • Ontdek wie je concurrenten zijn
  • Plan de visie van je website
  • Onderzoek en ontdek de trendsettende trefwoorden die relevant zijn voor je bedrijf en gebruik ze in je berichten.

100% Uitbesteden

Als je liever je SEO in handen legt van een SEO consultant dan ben je bij ons op het juiste adres. Wij nemen de on-page en off-page activiteiten voor onze rekening zodat jij je volledig kunt concentreren op de kernactiviteiten van je bedrijf.

100% Zelf uitvoeren

Waarom zou je het zelf uitvoeren en welke risico's loop je

In het geval dat je zelf de SEO voor je website wilt uitvoeren, moet je erg voorzichtig zijn met uitvoeren van bepaalde acties. Acties die een negatieve impact op je positie in de zoekmachine resultaten kunnen hebben als ze niet goed worden uitgevoerd.

Er zijn 4 belangrijke gebieden waar rekening mee gehouden moet worden bij het werken aan een website:

  • On-site
  • Off-site
  • Technische vereisten
  • Content

Sommige van de operaties die vallen onder de paraplu van de 4 belangrijkste gebieden omvatten het uitvoeren van schema updates, het verbeteren van de snelheid van je website, optimaliseren van de teksten, om er een paar te noemen.

Zijn de zoekmachines in staat om je website te indexeren? Zijn de zoekmachines crawlers in staat om de juiste inhoud te vinden? Voldoe je aan de eisen van de zoekmachines om een hoge positie te krijgen?

Je moet deze vragen zorgvuldig controleren voordat je verdergaat. Er zijn bepaalde risico’s verbonden aan het zelf uitvoeren van zoekmachine optimalisatie. Risico’s waarom veel bedrijven hun SEO uitbesteden aan specialisten. 

Uitbesteding van SEO diensten

Risico 1 – Als je de technische kant zelf probeert te doen, kan het je positie in de zoekresultaten schaden

Je moet uiterst zeker zijn over het uitvoeren van de technische kant. Als je niet over de juiste expertise beschikt, bestaat de kans je tijdens de technische optimalisatie essentiële code verwijdert. Dit betreft code die zoekmachines zoals Google precies vertelt welk gedeelte van je website wel of niet in Google terecht mag komen. Indien het niet correct wordt uitgevoerd, kan het zijn dat webpagina’s die voorheen wel in Google te zien waren in de zoekresultaten plotseling verdwijnen. Ook kan het zijn dat bepaalde gedeeltes van je website plotseling wel in Google te zien is waar je dat eigenlijk niet wilt.

Risico 2 – Als je zelf backlinks probeert op te bouwen, bestaat de mogelijkheid dat je links naar slechte sites krijgt

Het is een complexe taak om een goed netwerk van backlinks te bouwen die er authentiek uitzien en tegelijkertijd het juiste verkeer naar je website trekken. Je backlinks moeten een goede mix van hoge PR-links en lage PR-links hebben om het een authentieke uitstraling te geven.
Misschien wil je proberen om backlinks helemaal alleen te bouwen, maar het risico bestaat dat je een aantal veelgemaakte fouten maakt terwijl je bezig bent. Je zou per ongeluk je website kunnen linken aan een slechte site, een site die door Google gezien wordt als een spam site bijvoorbeeld. Zoekmachines zullen je in de zoekresultaten verlagen wanneer er links worden gekoppeld naar websites met spam en controversiële inhoud.

Risico 3 – Als u zelf content probeert te maken, mist u mogelijk de relevante zoekwoorden

Ok, je hebt onderzoek gedaan naar trending zoekwoorden en je doelgroep goed bestudeerd, maar gebruik je de juiste zoekwoorden om je content relevant te maken. Wellicht gebruik je irrelevante zoekwoorden in je content, waardoor het algoritme van zoekmachines je website niet hoger in de ranglijsten zullen plaatsen. Je moet precies die content maken die de zoekmachines willen zien om hoger in de zoekresultaten te komen.

Het besluit om SEO uit te besteden kan daarom een verstandige zijn, gezien de complexiteit en de uitgebreide kennis en ervaring dat het vereist.
Hopelijk hebben we de 360-gradenweergave van de voordelen van het uitbesteden kunnen overbrengen en wij gaan graag met je in gesprek over wat wij voor je kunnen betekenen.

Vraag een vrijblijvend gesprek aan en laten we de mogelijkheden gaan ontdekken.

Vraag nu een vrijblijvende afspraak aan

(050) 853 6462

bereikbaar tussen 9:00 – 17:30