Lokale SEO

Verhoog het aantal klanten bij jou uit de buurt

Maar liefst 88% van de lokale Google zoekopdrachten op een mobiele telefoon leiden ertoe dat die persoon binnen 24 uur contact met een lokaal bedrijf opneemt of een lokaal bedrijf bezoekt.

Enquêtes tonen ook aan dat maar liefst 92% van de mensen die een lokaal bedrijf zoeken dit doen via Google. Het is dus essentieel voor klanten uit de buurt, oftewel lokale klanten.

Deze kennis vertegenwoordigt een enorme en vaak onbenutte mogelijkheid om meer klanten te werven en de winst te verbeteren.

De top drie posities in de zoekresultaten van zoekmachines krijgen het grootste deel van de klikken, waarbij de bovenste positie ongeveer 30% van de klikken krijgt en de derde plaats 10%. Bedrijven op de tweede pagina van de zoekresultaten krijgen vrijwel geen klikken. Het is dus erg belangrijk om op de eerste pagina te staan en dan het liefst zo hoog mogelijk.

Hoe kom je boven je lokale concurrenten?

Het is niet toevallig dat bepaalde sites hoger staan in de zoekresultaten dan andere. Wij zijn een SEO bureau gespecialiseerd in het verbeteren van de positie in de zoekmachine resultaten. Onze expertise kan de website van jouw bedrijf hoog in de zoekresultaten leiden voor relevante zoektermen.

Het is gemakkelijk om lokale SEO over het hoofd te zien, maar het is van vitaal belang voor de marketing van je bedrijf, met name voor het MKB. Het maakt niet uit welk type lokaal bedrijf je bent, goede zoekmachine optimalisatie zal zichzelf vele malen terugbetalen.

Google legt meer nadruk op lokaal zoeken en om een goede reden. Meer dan 46% van alle zoekopdrachten is op zoek naar lokale informatie. Het is dan ook zeer belangrijk voor Google om dit perfect in orde te hebben.

Icoon die lokale SEO uitbeelt

Om ervoor te zorgen dat je bedrijf lokaal beter presteert, zijn er enkele dingen die je moet doen. Je bedrijfswebsite moet worden geoptimaliseerd, zodat Google deze hoger positioneert. Dit betreft een technische optimalisatie maar ook een website optimalisatie op inhoud. Bedrijfsprofielen en adressen moeten correct en consistent zijn om ervoor te zorgen dat de zoekmachine de juiste informatie over jouw bedrijf kent.

Is lokale SEO de beste keuze voor jouw bedrijf?

Wanneer is het de beste keuze voor jouw bedrijf en wanneer niet.

Elk bedrijf is anders en de SEO-keuzes zijn afhankelijk van je doelgroep. Als je voornamelijk binnen een paar kilometer van jouw locatie aan klanten verkoopt of een service verleent, zal het verbeteren van de zichtbaarheid van je lokale zoekfunctie een enorm gunstig effect hebben op de winstgevendheid van jouw bedrijf.

Interesse in lokale SEO? Neem dan nu contact met ons op en bespreek de mogelijkheden.

Als de meerderheid van uw klanten zich nationaal of internationaal bevindt, heeft zoekmachine optimalisatie voor de plaatselijke markt geen prioriteit. Het is aanzienlijk moeilijker om hoog te scoren in de resultaten van zoekmachines voor de heel Nederland, hoewel niet onmogelijk.

Als lokaal zoeken belangrijk is voor jouw bedrijf, maken we een SEO strategie om je website hoger in de zoekresultaten te krijgen. We kunnen je online aanwezigheid optimaliseren en zoekwoorden vinden die meer klanten naar je website zullen leiden.

Betere ROI via lokale SEO

Meer rendement halen uit de investering in je bedrijf via plaatselijke SEO

Als je bedrijf zowel lokale als nationale klanten heeft, kan het zelfs winstgevender zijn om een boost te geven aan je lokale zoekresultaten. De reden hiervoor is dat het relatief gemakkelijk is om je te classificeren voor lokale zoekopdrachten in tegenstelling tot nationale of internationale zoekopdrachten. SEO uitbesteden is dan een goede stap omdat SEO op Nationaal erg veel kennis en tijd vergt.

Lokale SEO zoekresultaten in Google Maps

Lokaal zal natuurlijk minder concurrerend zijn vanwege het kleinere aantal zoekopdrachten voor die zoektermen. Het zoekvolume voor een bepaalde term daalt enorm wanneer je een plaatsnaam toevoegt. Daardoor is er minder concurrentie, maar neemt de kans ook toe om bezoekers naar je website te krijgen die zeer geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.

De conversieratio van je site zal verbeteren als gevolg van deze beter gerichte bezoeker. Dit betekent dat het kosteneffectiever kan zijn om je website hoog in zoekmachines te krijgen en te houden voor een zoekopdracht uit de buurt dan een meer algemene zoekopdracht.

Zoekmachine optimalisatie resultaten

Wat is belangrijk om goed in zoekmachines gevonden te worden voor klanten uit de buurt

’s Werelds meest gebruikte zoekmachine, Google, is altijd op zoek naar manieren om de kwaliteit van de zoekresultaten te verbeteren. Dit betekent dat er meer gepersonaliseerde resultaten worden getoond die van meer waarde zijn voor de gebruiker. Een meer persoonlijke benadering zal daarom meer locatie gebaseerde zoekresultaten bevatten.

Het probeert harder dan ooit te ontdekken wat de werkelijke bedoeling van een zoeker is. Dit betekent dat ze machine learning gebruiken om een beter begrip te krijgen dan ooit tevoren van wat iemand echt zoekt. Ze hebben een component binnen hun algoritme die bekend staat als RankBrain, dit heeft het vermogen om te leren en aan te passen, waardoor de personalisatie in de loop van de tijd accurater zal worden.

Dit betekent dat in toenemende mate lokale zoekresultaten aan de gebruiker worden getoond, zelfs als er geen plaatsnaam aan de zoekterm is toegevoegd. Hierdoor is lokaal zoeken nog belangrijker dan in voorgaande jaren, omdat plaatselijke resultaten vaker dan ooit te zien zijn.

Bedrijven die dit het beste benutten, zullen zichzelf positioneren, niet alleen aan de top van de zoekresultaten, maar ook in de beste positie om hun concurrenten voor te zijn.

Belangrijke SEO factoren

Welke factoren bepalen hoe hoog jij staat in de lokale zoekresultaten

Er zijn een aantal ranking factoren die in het spel komen wanneer het algoritme beslist welke resultaten aan de zoeker moeten worden getoond.

  1. Afstand
  2. Offline bekendheid
  3. Relevantie

Hoe dichterbij je bedrijf zich bevindt ten opzichte van de persoon die de zoekopdracht uitvoert, hoe groter de kans dat je hoog in de zoekresultaten zult staan.

Uiteraard is de afstand tussen het bedrijf en de zoeker een belangrijke factor bij je positie in de zoekopdrachten. Zelfs wanneer de gebruiker zijn locatiegegevens niet deelt, gebruikt Google het IP-adres of eventuele wifi-gegevens om een locatie te bepalen.

De zoekmachine plaatst over het algemeen bedrijven die meer bekend zijn hoger in de zoekresultaten. Hoe vaak een bedrijf op andere websites verschijnt, kan hier een rol spelen, evenals gebruikersrecensies (oftewel Google reviews). 

De belangrijkste factor is echter de relevantie ten opzichte van de zoekwoorden wat de gebruiker heeft ingevoerd. Hoe beter de informatie op je website aansluit bij deze zoekwoorden, hoe groter de kans dat deze relevant wordt gevonden door het zoekalgoritme.

Deze 3 verschillende factoren worden gecombineerd door het algoritme om de positie in de zoekresultaten te bepalen. De belangrijkheid van elke factor zal in de loop van de tijd veranderen bij updates aan dit algoritme.

Deskundige SEO assistentie is van vitaal belang om het beste in te spelen op deze factoren en je website zo hoog mogelijk te laten verschijnen.

Google Mijn Bedrijf Optimaliseren

Optimalisatie van Google Mijn Bedrijf om je online vindbaarheid te vergroten

Het is één ding om je website hoog in de zoekresultaten te krijgen, dit garandeert nog niet dat je de meeste klikken krijgt. Wij zullen methoden gebruiken om de kans op klikken zo hoog mogelijk te krijgen.

We gaan er ook voor zorgen dat jouw bedrijf optimaal gebruikmaakt van de Google Mijn Bedrijf. Het correct gebruik van deze dienst is ook een belangrijke factor voor je plek in de zoekresultaten. Omdat het eigendom is van Google, weet je dat ze op de daar toegevoegde informatie letten.

We gebruiken je Google Mijn Bedrijf profiel om je website zichtbaarder te maken voor gebruikers uit de buurt en om ervoor te zorgen dat deze up-to-date blijft. Dit, samen met alle andere diensten die ons SEO bureau biedt, moet ervoor zorgen dat je voorop blijft lopen.

Impact mobiele telefoons op lokale SEO

Met het gebruik van mobiele telefoons blijft het voor veel mensen de eerste keus om iets te zoeken op het Internet, vooral wanneer ze onderweg zijn. Daarom is lokaal zoeken in de toekomst van cruciaal belang. Onderzoek wijst uit dat 78% van de mobiele zoekopdrachten naar plaatselijke termen leidt tot een aankoop.

Door gebruik te maken van de diensten van een SEO expert kan je jouw bedrijf precies laten zien als ze op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Er is geen beter moment om gezien te worden dan wanneer de behoefte aan jouw product of dienst het grootst is. Dit is de reden waarom de conversieratio’s zo goed zijn bij lokale zoekresultaten en waarom je dit perfect voor elkaar moet hebben.

Samsung telefoon met Google logo erop

Daag je lokale competitie uit en win

Profiteer van de ongekende mogelijkheden van lokale SEO

In het steeds competitievere zoeklandschap is er een aanzienlijk zakelijk voordeel om goed gevonden te worden via local SEO. Profiteer van betere conversiepercentages, maak het je klanten gemakkelijk om je online te vinden en genereer meer winst door hoog in Google te staan voor plaatselijke zoekopdrachten.

Sta ons toe je te helpen om een voorsprong op je concurrenten te krijgen door je website hoger te krijgen in de lokale zoekresultaten. Maak gebruik van de mogelijkheden van lokale SEO voordat je concurrenten profiteren van deze mogelijkheden.

Neem nu contact met ons op om erachter te komen hoe een SEO specialist van ons bureau je kan helpen.

Vraag nu een gesprek aan

(050) 853 6462

bereikbaar tussen 9:00 – 17:30